Nr.10

Jag sitter på ett tåg, här finns fullt av folk som alla bär olika lukter...
Vissa luktar svett, andra parfym som ska påminna om frukter..


På tåget finns en bistro som erbjuder oss överprisad mat..
Det finns inget porslin, allt är av papper, servetter, muggar och fat.


Jag har precis ätit en smörgås med ost, sallad och smör.
Ostskivan var vit, muggig, så den kommer från en annan aktör.


Vissa tycker att osten på mackan är en banal lite skiva.
Själv tycker jag att ”ost” som denna man i papperskorgen skall hiva.


Ost ska ha stadga och smaken skall vara superb.
Ost är ett substantiv, och inget verb.


Tåget tuffar nu vidare mot världens bästa fabrik.
Det produkterna som tillverkas där, och mina kollegor, som gör den unik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0